maanantai 4. helmikuuta 2013

Tästä se lähtee



Juoksemista enemmänkin harrastava kaveri suositteli mulle hyväksi havaitsemaansa harjoitusohjelmaa puolimaratonia varten. Kyseinen Sepon laatima 12-viikon puolimaratonohjelma on napattu juoksufoorumilta ja sen mukaan olisi tarkoitus mennä seuraavat 12 viikkoa. Tavoiteajaksi asetin itselleni melko rohkeasti 2:15, mutta näillä ohjeilla sen pitäisi kyllä olla mahdollista.

Tähän saakka pisimmät juoksulenkkini on olleet joitakin vuosia sitten juoksemani pari naistenkymppiä, jotka juoksin silloin noin tuntiin. Hiukan siis kauhistuttaa jo tuo ekan viikon 70min lenkki, mutta parempi kai alkaa totuttelemaan pitempiin lenkkeihin jo heti alkuunsa.

Piditte tai ette näistä juoksuhommista tulen kirjoittelemaan jonkin verran täällä blogissanikin - olkoon ne muistiinpanoja itselleni tai hyödyksi muillekin saman idean saaneille.

Tässä tämän viikon suunnitelmat:

Ma Lepo
Ti Juoksua 30min, peruskestävyys-alueella 75-85% maksimisykkeestä, rentoa
Ke Lepo
To Juoksua 45min rauhallisesti
Pe Lepo
La Lepo
Su Pitkä lenkki 70min. Puolen tunnin välein juomatauko. Kävele väli 50-60min.
Yhteensä noin 15km

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit!